وام ازدواج

پس از مدتها ایجاد شایعات و تکذیب انها از سوی دولت و اختلاف دولت با شورای نگهبان بر سر افزایش میزان وام ازدواج، وام ازدواج 10 میلیون تومانی تایید شد.

از این پس جوانان می توانند وام ازدواج 10 میلیون تومانی دریافت کنند

تایید وام ازدواج  10 میلیون تومانی

با تصویب و قانونی شدن اعطای وام 10 میلیون تومانی ازدواج، بسیاری از مشکلات جوانان در راه ازدواج برطرف می شود چرا که بسیاری از دخترخانم های دم بخت با دریافت وام ازدواج 10 میلیون تومانی می توانند در تهیه جهزیه خود دست بازتری داشته و آقا دامادها نیز برای برپایی مراسم عقد و ازدواج از استطاعت مالی بیشتری نیز برخوردار باشند.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: وام ازدواج از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش یافت و از امروز سایت تسهیلات وام ازدواج تغییر کرده و مبلغ به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. وی افزود از هم اکنون مص.به افزیش وام ازدواج به مبلغ ده میلیون تومان به مدیریت شعب بانکها ارسال شده است.


وی با اشاره به نارضایتی بانک‌ها از این مصوبه افزود که نارضایتی فقط برای تأمین مالی بوده چون در چند وقت اخیر حساب‌های  قرض‌الحسنه کاهش پیدا کرده و شهروندان کمتر سمت این حساب‌ها می‌آیند، و از آنجا که تأمین این وام از این طریق بوده است، نگرانی‌هایی حاصل شده که فقط برای جلب رضایت مردم است. افزایش وام ازدواج به سقف 10 میلیون تومان می تواند مشکلات بسیار زیاد جوانان در امر ازدواج را کاهش دهد.

 سیف در ادامه گفت: که این دستور به بانک مرکزی ابلاغ شده است و در لایحه بودجه 95 قرار گرفته است و بانک‌های مربوط موظف به پرداخت آن هستند. زوج های جوان می توانند با مراجعه به شعب بانکها برای دریافت وام ازدواج ده میلیون تومانی اقدام کنند.

بر این اساس افرادی که از قبل در صف وام ازدواج قرار داشتند در زمان وام 3 میلیون ثبت نام کردند با تغییرات جدید وام 10 میلیونی می‌توانند دریافت کنند، بازپرداخت این وام هم 4 ساله است. وام ازدواج 10 میلیون تومانی سه برابر وام ازدواج قبلی می باشد که مبلغ آن سه میلیون تومان و بازپرداخت آن دوسال بوده است اما مدت بازپرداخت آن تنها دو سال افزایش یافته است و این امر می تواند مشکلاتی را در بازپرداخت اقساط وام ازدواج برای زوجین جوان در پی داشته باشد.

ایکاش مصوبه ای تصویب میشد که به زوج های جوان دیروزی هم این وام تعلق می گرفت بسیاری از این زوجین تنها مبلغ یک یا دومیلیون تومان وام ازدواج دریافت کرده اند .