محل قرار گیری سینمای خانگی

راهنمای خرید سینمای خانگی در فروشگاه اینترنتی

با ظهور تلویزیون در قرن بیستم و شروع تاثیر گذاری این ابزار کاربردی ، به تدریج تقریبا تمام اقشار جامعه تحت تاثیر قدرت این مهمان ناخوانده قرار گرفتند. این روزها تقریبا هیچ خانه ای را نمی توانید پیدا کنید که در آن حداقل یک تلویزیون وجود نداشته باشد و حتی فراتر از آن ، تعداد افرادی که در دنیا هنوز با تلویزیون اشنایی ندارند بسیار اندک هستند. در سالیان اخیر علاوه بر تلویزیون ، ابزار های جانبی بسیار گسترده ای همراه با این وسیله به بازار عرضه شده اند که باعث می شوند بتوانید از تلویزیون خود بهره بسیار بیشتری ببرید. یکی از محبوب ترین و البته بهترین ابزارهای کاربردی برای تکمیل تلویزیون ها ، سینمای خانگی است. برای بسیاری از مردم سینمای خانگی به معنای هزینه بیشتر است، اما نگران نباشید . کارشناسان فروشگاه اینترنتی یکنام همراه شما هستند تا بتوانید اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به این وسیله ارزشمند بدست آورید  چون با توجه به قیمت مختلف انواع این سینما خانگی ها خرید سینما خانگی خیلی سخت شده است.


قیمت تلویزیون و سینمای خانگی

داشتن یک سینمای خانگی و یا به زبان لاتین Home Theater در منزل به کاربران این اجازه را می دهد تا بیشترین لذت ممکن از تماشای تلویزیون را در منزل تجربه کنند. سینمای خانگی توانسته است تقریبا تمام ویژگی های تماشای یک فیلم در سینما را به محیط داخلی منازل بکشاند. سیستم های سینمای خانگی رایج در بازار معمولا شامل یک دستگاه DVD  ، یک دریافت کننده A/V 5 و در بعضی موارد A/V 7  به همراه مجموعه ساب ووفرو اسپیکر است . یکی از اصلی ترین ویژگی های سینمای خانگی این است که اسپیکر های آن به صورت هوشمندانه ، طوری در اطراف تلویزیون نصب می شوند که بتوانند بیشترین تاثیر ممکن را روی بیننده بگذارند . اگر شما نیز از دوستداران موسیقی هستید و یا تمایل دارید فیلم ها را با صدایی واضح و بلند بشنوید سینمای خانگی همان چیزی است که به آن نیاز دارید. سینمای خانگی بر خلاف سیستم های صوتی ، به صورت یک پارچه و منطبق بر یکدیگر تهیه و تدارک دیده شده اند و در آن می توان نهایت هماهنگی بین اعضا را دید .

انواع سیستم های صوتی موجود در سینمای خانگی

سینماهای خانوادگی موجود در بازار معمولا یکی از 4 نوع سیستم صوتی زیر را در دل خود جای داده اند :

Home-theater-in-a-box (HTIB) systems

یک پلیر یا آمپلی فایر به همراه یک ساب ووفر و 5 عدد اسپیکیر سراوند اجزای تشکیل دهنده سیستم صوتی HTIB هستند که به صورت یک پارچه و یک جا در بازار عرضه می شوند .

Sound Bars

این سیستم از چند اسپیکر تشکیل شده است که تجربه ای منحصر به فرد از صدای سراوند را در اختیار مخاطب قرار می دهد و معمولا در قسمت پایینی پنل تلویزیون نصب می شود .

Component systems

سیستم های ترکیبی تلفیقی از اجزای مختلف هستند که بر اساس انتخاب های شما از جمله رسیور صدا و تصویر ، پلیر ها و اسپیکر ها و هر عضو دیگری از این مجموعه انتخاب می شوند.

Separates

این نوع از سیستم های صوتی ، سیستم هایی هستند که می توان در آنها به جای رسیور از پری آمپلی فایر یا پاور آمپلی فایر ها بهره برد.

بودجه خرید سینما خانگی

سیستم های صوتی در بازه های قیمتی مختلفی در بازار وجود دارند . تفاوت این قیمت ها وابسته به اجزای مورد استفاده در سیستم و هم چنین برند تولید کننده است . اما در حالت کلی می توان طبقه بندی زیر را برای سیستم های صوتی در نظر گرفت :

ارزان ترین ها : سیستم های صوتی Home-theater-in-a-box (HTIB) systems  معمولا ارزان ترین سیستم های موجود در بازار هستند. در این سیستم ها از تنها چند اسپیکر کوچک بهره برده می شود .

میان رده ها : Sound Bars سیستم های میان رده موجود در بازار هستند. در صورتی که در منزل خود محیط کافی برای قرار دادن اسپیکر ها ندارید ، این نوع از سیستم ها بهترین گزینه به شمار می روند

گران قیمت ها : سیستم های COMPONENT با اجزای ترکیبی و رسیور جزو سیستم های گران قیمت بازار به شمار می رود

نجومی : سیستم های COMPONENT با رسیور های پیشرفته یا پری آمپلی فایر ها به همراه اسپیکر های بزرگ از آن دسته سیستم هایی در بازار هستند که کمتر کسی قادر به خرید آنها است .

محل قرار گیری سینمای خانگی

محل استفاده از سینمای خانگی یکی از اصلی ترین نکاتی است که قبل از خرید سینمای خانگی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. بزرگی فضا تاثیر بسیار متسقیمی بر انتخاب های شما و هم چنین کیفیت سیستم های مختلف دارد. بنابراین بهتر است حتما قبل از خرید تصویری شماتیک از محل مورد استفاده تهیه نمایید . نزدیکی به سطوح مانند درها و پنجره ها و هم چنین وسایل جذب کننده ارتعاش مانند پرده و فرش از جمله مواردی هستند که حتما باید به آنها توجه کنید .

محل قرار گیری اسپیکر ها را نیز باید مشخص و معین نمایید. از دید کارشناسان فروشگاه اینترنتی یکنام بهتر است اسپیکر ها حداقل 30 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشند تا بتوان بیشترین بهره را از آنها برد . نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در محل قرار گیری سینمای خانگی به اندازه کافی پریز برق برای اتصال اجزای مختلف وجود داشته باشد. در صورت لزوم بهتر است از محافظ های برق استفاده نمایید تا بتوانید اطمینان بیشتری نسبت به سلامت سیستم خود داشته باشید .

این نکته را در نظر داشته باشید که هر سیستمی بر مبنای فضای مورد استفاده آن مناسب خواهد بود. به عنوان مثال اسپیکر های غول پیکر در یک اتاق کوچک فقط روی اعصاب شما خواهند بود. هم چنین نباید از سیستم هایی مانند SOUND BARS توقع داشته باشید که در محیطی بزرگ خوب عمل کنند. از دید کارشناسن فروشگاه اینترنتی یکنام بهترین سیستم ها برای مکان های مختلف عبارت اند از  :

اتاق خواب : بهتر است HTIB یا SOUND BARS ها را تهیه کنید لازم به ذکر است کمپوننت های با اسپیکر های کوچک نیز می توانند به یاری شما بیایند.

اتاق نشیمن آپارتمانی : SOUND BARS ها و هم چنین کمپوننت های کوچک گزینه های بسیار مناسبی برای این اماکن هستند . اگر می خواهید از سینمای خانگی در این محیط استفاده کنید نهایت دقت خود را به کار ببرید تا بعدا دچار ناراحتی و افسوس نشوید .

اتاق نشیمن بزرگ و خلوت گاه ها : سیستم های کمپوننت برای این مکان ها بهترین گزینه هستند.

اتاق مخصوص تماشای فیلم : برای این محیط هرچه سیستم قوی تر باشد بهتر است. بنابراین سعی کنید بهترین سیستم ممکن را برگزینید .

انتخاب اسپیکر

برای خرید اسپیکر حتما باید به محیط مورد استفاده توجه کنید. بین بزرگی و کیفیت خروجی اسپیکر هیچ ارتباط مستقیمی وجود ندارد. به عنوان مثال ممکن است یک اسپیکر بسیار کوچک دارای خروجی صدای با کیفیتی باشد. اما در حالت کلی بهتر است برای یک اتقا کوچک از یک اسپیکر کوچک و برای اماکن بزرگ تر نیز از اسپیکر های بزرگ تر بهره ببرید. اگر از جمله افرادی هستید که به صدای بلند علاقه مند هستید باید به این نکته توجه کنید که خروجی ذکر شده برای توان یک سینمای خانگی مجموع توان اجزای آن است. به عنوان مثال اگر سیستمی دارای توان 1000 وات است ، این توان حاصل توان ساب ووفر و اسپیکر ها است و به تنهایی نمی توان گفت که اسپیکر ها خود دارای توانی 1000 واتی هستند.

اسپیکر ها در سایز ها و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند . این تفاوت ابعادی باعث می شود تا بتوان از اسپیکر ها در بخش های مختلف تلویزیون بهره برد. اسپیکر های اصلی که برای یک سینمای خانگی باید در نظر گرفت عبارت اند از  :

اسپیکر کانال مرکزی : این اسپیکر معمولا در زیر تلویزیون و به صورت مستقیم و در راستای نمایشگر قرار می گیرد و کاربرد اصلی آن پخش جلوه های صوتی و صدای اصلی است.

اسپیکر های جلویی راست و چپ : این اسپیکر های در دو سمت تلویزیون و معمولا با زاویه 45 درجه نسبت به آن قرار می گیرند. اما بهتر است آن ها را در گوشه های اتقا به گونه ای قرار دهید که نقطه همگرایی صداها در پشت دیوار رو به روی تلویزیون قرا گیرد تا بتوانید از تمام صدای تولید شده بهره ببرید . این جفت اسپیکر ، اولین سطح خروجی صدا را فراهم می کنند .

اسپیکر های پشتی سمت راست و چپ : این دو اسپیکر باید در پشت دیوار اصلی قرار گیرند. با تنظیم درست محل قرار گیری این دو اسپیکر است که در عمل ، حس قرار داشتن در داخل یک فیلم را تجربه می کنید و می توانید لذت دیدن یک فیلم واقعی را تجربه کنید . صداهیا جانبی فیلم مانند روشن شدن موتور در گوشه ای از تصویر توسط این اسپیکر ها و در همان جهت منعکس می شود .

چند نکته پیش از خرید سینمای خانگی

 قبل از مراجعه به بازار حتما میزان بودجه خود برای خرید را مشخص نمایید چون با توجه به متنوع بودن قیمت سینما خانگی حتما در ابتدا این گزینه را رعایت کنید.

حتما قبل از خرید سری به اینترنت بزنید و از راهنمایی های موجود بهره ببرید که در فروشگاه اینترنتی اطلاعات دقیق سینما خانگی های موجود در بازار قرار داده شده است.

حتما دیسکی از محتوای مدنظر خود را به همراه داشته باشید تا بعد از خرید دستگاه همان جا آن را تست کنید .

در صورتی که فروشنده مانع از تست دستگاه می شود حتما به سراغ فروشگاه دیگری بروید. در خرید یک سینمای خانگی به هیچ چیز بیشتر از گوش های خود نمی توان اعتماد کرد .

سعی کنید اگر اطلاعات کاملی در مورد سینما خانگی Home Theater ندارید حداقل به سمت برندهای معتبر نظیر سینما خانگی سامسونگ و سینما خانگی سونی و سینما خانگی ال جی و پایونیر و JVC و شارپ و....بروید که این برند ها  در بین سینما خانگی ها دارای اعتبار و کیفیت بیشتری می باشند که البته نا گفته نماند که برخی از برندها در شاخه سینما خانگی هستند که اسم و رسمی ندارند اما خوب واقعا سینما خانواده هایی را تولید می کنند که دارای شفافیت و قدرت صدای بسیار خوبی هستند که در کل از خرید انها هم نباید غافل شد.

اگر به دنبال خرید سینما خانگی هستید و اطلاعات کافی هم ندارید کافی است که این مطلب رو بخوانید و سپس وارد سایت ما شوید و با خواندن اطلاعات این Home Theater ها یکی از انها را برای خرید برگزینید.که در کل ما لینک دیدن انواع این سینما خانگی ها را در سایت مان در زیر قرار دادیم.